Loading
דלג לתוכן
יצירה לחופש הגדול לילדים

רעיונות ליצירות לילדים בחופש הגדול

החופש הגדול התחיל לא מזמן – ואיתו גם האתגר הגדול: למצוא פעילות חדשה וכיפית לילדים. אז אם גם אתם נסעתם לבקר כמעט בכל אטרקציה אפשרית ואתם רוצים להזיז את הילדים מהמסכים,  נסו לעניין אותם ביצירה לחופש הגדול! היום ניתן למצוא שלל דרכים להעסיק את הקטנים שלנו בדרך יצירתית, מהנה ומפתחת חשיבה, ולכן ריכזנו עבורכם כמה יצירות שילדים פשוט אוהבים, אז בואו נתחיל

חומרי יצירה לילדים

המבוגר היצירתי הוא ילד ששרד" (אורסולה לגין)"

חשיבות היצירה לילדים

אפשר לדבר על לא מעט יתרונות כשזה מגיע ליצירה בקרב ילדים: ליצירה, ואף עוד בגיל הרך, יש פוטנציאל גדול לפתח את היצירתיותאך גם לחזק כמה וכמה כישורים בקרב הילדים. בכל עיסוק שהוא ביצירה, בין שמדובר בציור, פיסול, או הרכבה, ולמעשה כל פעולה הדורשת מהם דיוק, שליטה בכלים או באביזרים ופשוט שימוש מסוים בידיים ובאצבעות – יכול למעשה לחזק את היכולת המוטורית שלהם, ולגרום לה להשתפר עם הזמן בפעילות הזו ובפעילויות הדורשות מיומנות זהה.

נוסף על כך, זמן היצירה פשוט יכול להסב לקטנטנים (וכמובן גם לילדים הגדולים יותר) זמן מרגיע ונעים של ריכוז ומחשבה, למידת כישורים נוספים ואפשרות לחיזוק המיומנות החברתית ושיתוף הפעולה (כשמדובר ביצירה משותפת). וכמובן, בסוף התהליך, הילד יוכל להתגאות ביצירה האישית שלו, שיצר בכוחות עצמו – ולשמור אותה למזכרת או להעניק אותה במתנה לחברים או למשפחה.

החופש הגדול – זמן מאתגר ומעולה ליצירות לילדים

אז יצירות לילדים הן תחביב מצוין ששווה לנסות לאמץ – אבל מה לגבי יצירות לילדים בחופש הגדול? ובכן, החופש הגדול יכול להיות ברובו זמן שאיננו מנוצל. אחרי שמסתיימות הקייטנות ואחרי שכבר לקחנו את הילדים לכל אטרקציה אפשרית בקיץ, אפשר לנסות למצוא תחביב שיוכל למלא להם את הזמן בכיף ובהנאה מרובה (ואפילו גם יסית אותם מהמסכים לכמה שעות).

רעיון לכך הן יצירות לחופש הגדול, שיוכלו להעסיק את הילדים בשעות הפנאי, ואפילו להפוך לתחביב קבוע – ולגרום להם לגשת ליצירה מדי יום. משום שתקופת החופש הגדול היא תקופה די ארוכה, אין ספק שמדובר בזמן שאפשר לנצל אותו בעבור אתגרים חדשים – ואין מאתגר יותר מערכת יצירה שמפתחת מיומנות חדשה, כמו אריגה, צביעה מדויקת, הרכבה וכך הלאה.

יצירה לחופש הגדול

אילו יצירות לחופש הגדול יוכלו להתאים לילדים?

יצירות צביעה

אז נתחיל ביצירה הבסיסית שכמעט כל ילד וילדה התנסו בה – צביעה. בתחילת הדרך אפשר לראות את הפעוטות שלנו משרבטים ומקשקשים באופן חופשי על דפים, ועם גדילתם – אפשר לראות לרוב איך המודעות להתאמת צבעים ולצביעה בתוך הציור הופכת לגבוהה יותר ויותר. מצד אחד, אפשר כמובן להסתפק ביצירות הצביעה הפשוטות והכיפיות, כמו צביעת גיליונות נייר וציורים בעזרת טושים וצבעים, ואפשר בהחלט גם ללכת על צביעה באמצעות מכחול וגואש. אבל אם תרצו לקחת את זה לשלב הבא, הינה כמה יצירות מיוחדות ומאתגרות במיוחד:


פאזל לצביעה – ערכת פאזל לצביעה מתאימה לילדים מעל גיל 5 בדרך כלל (ולעיתים פחות או יותר – זה תלוי בערכה). מדובר למעשה ביצירה הכוללת בתוכה שתי מיומנויות, הרכבה וצביעה. תחילה הילדים בונים פאזל תלת ממדי מיוחד, ואז צובעים אותו להנאתם.

צביעה לפי מספרים – יצירה לילדים גדולים יותר, הכוללת צביעה ברמת דיוק גבוהה למדי היא צביעה לפי מספרים, אשר מתאימה לצעירים בגיל 14 ומעלה לרוב. בערכת היצירה הזאת אתם כבר מקבלים את כל מה שצריך, כולל מכחולים, צבעים, כלים לתלייה וכמובן קנבס מתוח על מסגרת עץ עם הוראות לצביעה.


צביעה לפי מספרים אייל

יצירות רקמה

יצירות רקמה, ובפרט אריגה לילדים, הן הזדמנות נפלאה לחיזוק המוטוריקה העדינה אצל ילדים והן יכולות להשאיר אותם מרוכזים למשך זמן ממושך של כיף. לא מעט ילדים ייהנו מהדרך היצירתית הזו ומהתגבשות איטית ומדויקת של תמונה יפהפייה – שהם יצרו ממש בעצמם.


רקמה לילדים – היום תוכלו למצוא שלל ערכות רקמה לילדים הכוללות למעשה את כל מה שצריך בעבור תוצר יפה ומקורי: קנבס עם תמונה המודפסת עליו, חוטי צמר או אקריליק עבים, מחט רקמה והוראות בכמה שפות. שימו לב שלפניכם יש כמה וכמה טכניקות רקמה, כמו למשל תפר ארוך או תפר חצי צולב, שאותן אפשר לבחור לפי העדפת או יכולת הילד.


רקמת חרוזים – בערכות יצירה עם חרוזים ורקמת חרוזים אנו מדברים על דרגת קושי גבוהה יותר משל רקמה לילדים, ולכן הן יתאימו לילדים גדולים ומיומנים יותר. כאן משלבים למעשה חוויית רקמה והשחלת חרוזים, וכמובן בחירה בין שלל דוגמאות יפהפיות וצבעוניות שלא תרצו להפסיק לקנות.

רקמה אלזה

לגו

אין ספק שאחת מהקלאסיקות הגדולות של משחקי ההרכבה היא לגו. שלל חלקים בגדלים ובצבעים שונים, שאותם מחברים ומרכיבים בסופו של דבר למבנה מרשים ומקורי – פרי מחשבתו של הילד או הילדה. אז אם נמאס לילדים מהרכבת הלגו הקלאסית ורגילה (והכיפית – אין ספק), נסו לאתגר אותם עם משחק הרכבה לגו ייחודי למדיי, שתתאים לנוער ולילדים הבוגרים והמיומנים ביותר (וגם לכם – המבוגרים!):


פיקסל ארט – תמונת לגו של מוזאבריק היא למעשה ערכת פיקסל ארט, שבאמצעותה אפשר ליצור ולהרכיב כל תמונה שתבחרו בלבנים בגווני שחור, אפור ולבן. בערכה המיוחדת הזאת אתם מקבלים למעשה את כל מה שאתם צריכים בעבור ההרכבה, ומכאן צריך למלא את ההוראות שמגיעות עם ערכה. אחרי שהרכבתם תמונה בהתאמה אישית – תמיד תוכלו לבחור תמונה אחרת ולהרכיב אותה מחדש, וכך הלאה.

יצירה בלגו

יצירות לילדים מחומרים ממוחזרים

רעיון נוסף ליצירה לחופש הגדול עבור ילדים היא יצירה מחומרים ממוחזרים. יצירה חופשית היא נהדרת בעבור פיתוח יכולת היצירתיות, משום שמכאן אתם נותנים לילדים לעשות כל דבר העולה על רוחם, ובדרך שלהם להביע את עצמם. חוץ מזה, מדובר גם בשיעור חשוב לילדים על חומרים שאפשר למחזר וליצור מהם יצירות יפהפיות. כשמדובר ביצירה חופשית, תוכלו לכוון את הילדים לכיוון מסוים של יצירה, והם יוכלו לפתח אותה כפי שירצו.

אז אנחנו מדברים כאן למשל על יצירה בגלילי נייר, כמו למשל יצירת דמויות מיוחדות, יצירה ממקלות ארטיק שאותם אפשר לחבר לכדי קופסאות אחסון קטנות או שלט קטן לחדר, יצירה מניירות ומדפים משומשים, פיסות בדים ישנות, וכך הלאה.

חופש יצירתי ומלא אתגר, תעסוקה

אנו מקווים שתוכלו לסייע לילדכם למצוא את היצירה המושלמת בעבורו – כזאת שהוא יוכל להפיק ממנה את המיטב ולהעביר בעזרתה את החופש הגדול בכיף, ומי יודע, אולי היא תהפוך לתחביב חדש. תיהנו, ויצירה מהנה ונעימה! 😊

לפוסט הקודם יצירה לראש השנה
לפוסט הבא הום סטיילינג לסלון: כמה שינויים קטנים, וקיבלתם סלון חדש

הגב

התגובות צריכות לעבור אישור לפני שיופיעו כאן

* שדה נדרש