Loading
דלג לתוכן
יצירה לראש השנה - תחביבן

יצירה לראש השנה

חג ראש השנה מתקרב ואיתו התרגשות רבה לקראת השנה החדשה, ולא פחות לקראת ערב החג החגיגי שבו מתכנסים כל בני המשפחה, אוכלים מטעמים טובים ומשתפים בחוויות. אין ספק שההכנות לחג יכולות להיות חוויה מלחיצה לא פעם, אך החדשות הטובות הן שתוכלו להפוך אותן כעת לחוויה משפחתית נעימה ויצירתית, וזאת בעזרת יצירה או ערכת אומנות מיוחדת. אז אם זה נשמע לכם טוב – ריכזנו עבורכם כמה רעיונות שיכולים להתאים לכולם

מוצרים לראש השנה

"שנהיה לראש יצירתי"

להפוך את ההכנות לחג לחוויה משפחתית נעימה

אין ספק שהכנות לקראת חגים יכולות להיות מלחיצות לא פעם: משפחות רבות עורכות קניות לקראת החג, בני המשפחה מתחדשים בבגדים לבנים חדשים, ומסדרים את הבית לקראת הערב החגיגי, הכיפי והמשפחתי. מי שרוצה להפוך את ההכנות האלה לחוויה משפחתית משותפת ונעימה, יכול להוסיף כאן גם נופך יצירתי בעזרת ערכת יצירה אומנותית, וכמובן לקבל תוצר יפהפה שישמש אתכם לימי החג.

בין שמדובר ביצירה משותפת ובין שביצירה אישית – אין ספק שמדובר בהזדמנות נפלאה לפתח יצירתיות וליהנות מזמן איכות. אילו יצירות מיוחדות ומקוריות יש לראש השנה?

אז קדימה – זמן יצירה

תמונה משפחתית מלגו

נתחיל ביצירה שאתם לגמרי יכולים להכין יחד כמשפחה, אבל גם להרכיב לבדכם – ולהפתיע את כולם! בערכת בניית תמונות של פיקסל ארט אתם מקבלים לוח הרכבה וחלקי לגו קטנים בכמה גוונים של צבעי שחור, אפור ולבן. כל מה שצריך לעשות כאן זה להיכנס לאתר שכתוב על האריזה של הערכה ולעקוב אחר השלבים עד לקבלת ההוראה להרכבת התמונה. מתחילים לבנות את התמונה בהנאה ובריכוז, ומקבלים תוצר יפהפה ומפתיע במיוחד, שיוכל להתאים בכל מקום בבית כמעט.

כרטיסי ברכה לחג

כנראה שאחד המנהגים היפים בחגים הוא מתן כרטיסי ברכה לקרובים וליקירים. ראש השנה הוא זמן מושלם לברך את כל מי שאנחנו אוהבים בברכת שנה טובה ומוצלחת – וכמובן שכדאי לזכור את האופציה הזאת של הכנת כרטיס ברכה (ולא רק שליחת ברכה בווטסאפ!). אז אם אתם רוצים לקחת את ההפתעה הזאת לשלב הבא, שווה להכין כזה בעצמכם וכמובן להשתתף עם הילדים בהכנה. מה צריך? לא יותר מדי – ברסיטולים או דפים צבעוניים, טושים וצבעים, מדבקות וכל מיני עיטורים שאפשר להוסיף. גזרו את הדף בצורה כרטיס ברכה, והדביקו עליו רימונים שגזרתם, אותיות צבעוניות, וכך הלאה.

ערכת רקמה של תפוחי עץ

אחד הסימנים המאפיינים את ראש השנה הוא ללא ספק תפוח. אין כמו תפוח טבול בדבש מתוק, המבטא את התקווה שלנו לשנה טובה ומתוקה. בדומה למאכלים הקשורים למנהגי חג אחרים, כמו רימון, גם התפוח הפך לסמל של החג ומדובר באופציה נהדרת לשילובו כקישוט. הערכה הזאת מגיעה כמובן עם כל החומרים שתצטרכו ליצירה הזאת, ולבסוף תוכלו להשתמש בתוצר הסופי. כיום יש כמה ערכות מיוחדות המשלבות את האלמנט הזה, כמו למשל רקמה של תפוחים על בד גבינה, לעיצוב השולחן וכמובן בעבור עיצוב הסלון, גם אחרי שהחג מסתיים. אם גם אתכם ערכות רקמה מרגיעות במיוחד, תוכלו ליהנות גם מערכת רקמה של דגים שתתאים לכל פינה בבית.

ציור יהלומים של תפוחי עץ

אם אהבתם את הדוגמה של ערכה הרקמה של תפוחי העץ, תוכלו בהחלט לאתגר את עצמכם עם ערכת שיבוץ יהלומים של תפוחים בסלים. מדובר פעילות יצירתית נעימה ומרגיעה, המצריכה דיוק וסבלנות. היא כבר מגיעה עם כל מה שצריך בעבור תוצר יפהפה – קנבס עם סכמה צבעונית, מגש, פינצטה, עט חריטה ודבק לעט. מה עוד צריך בנוסף? סבלנות וקצת יצירתיות.

קישוטים לעיצוב השולחן

יצירה נוספת שתוכלו להכין בכיף עם הילדים היא קישוטים לעיצוב שולחן החג. אנחנו מדברים כאן למשל על יצירת חבקים למפיות הכוללים יצירה עם חרוזים, רימונים ותפוחים המוכנים מכדורי קלקל עטופים בבד או בחומר אחר, הכנת סידורי הושבה (בעזרת בריסטולים שגוזרים בצורת סמלי החג ומקשטים בכל מיני דרכים) ועוד ועוד. משום שמדובר ביצירה חופשית, יש לקטנטנים מקום להפליג עם הדמיון. אין ספק שהם ישמחו שהיצירה האישית שלהם תככב על שולחן החג, ותגרור לא מעט מחמאות.

יצירה לראש השנה – מתנה ייחודית לחג בגרסת עשה זאת בעצמך

אז נכון – יצירה לראש השנה מכל סוג שהיא יכולה בהחלט להוסיף נופך יצירתי לאווירת החג, לקשט את שולחן, או סתם להיות פעילות נעימה של כל המשפחה. נוסף על כך, מדובר במתנה ייחודית בגרסת  DIYעשה זאת בעצמך, שנוכל להעניק לקרובים שלנו במיוחד ומכל הלב. 😊

חג שמח, ושנהיה לראש יצירתי

לסיום, אנו מאחלים לכם חג שמח ושנה טובה ומתוקה, יצירתית וצבעונית! מקווים שתמצאו את היצירה המושלמת בעבורכם לקראת וחג – ומי יודע, אולי תמצאו גם תחביב חדש ולשנה החדשה. בהצלחה!

לפוסט הקודם פעילות משפחתית ליום הולדת
לפוסט הבא רעיונות ליצירות לילדים בחופש הגדול

הגב

התגובות צריכות לעבור אישור לפני שיופיעו כאן

* שדה נדרש