Loading
דלג לתוכן
רקמה למתחילים: לא רק חלומות, איך להתחיל לרקום? - תחביבן

רקמה למתחילים: לא רק חלומות, איך להתחיל לרקום?

אין ספק שאחת הטכניקה המהנות ליצירה ומלאכת יד היא רקמה. היא דורשת מאיתנו עבודה מדויקת, איטית ומחושבת, ולבסוף מספקת לנו תוצר יפהפה ומיוחד. מדובר בטכניקה שלא אמורה להיות מורכבת במיוחד, ולכן כל מי שאוהב מלאכת יד ויצירה, יוכל ללמוד לעשות זאת. אז איך עושים את זה ומה תצטרכו בעבור שעות של רקמה והנאה? הינה כמה צעדים בעבור רקמה למתחילים

תמונת לגו בהשוואה לתמונה אמיתית

"לרקום חולמות של רקמה"

לרקום חלומות עם רקמה למתחילים

רקמה היא למעשה מלאכת יד, הדורשת מכם ציוד בסיסי למדי שבאמצעותו אפשר ליצור דוגמאות יפהפיות על גבי בד. לרקמה יש כמה וכמה טכניקות שונות שעליהן נפרט ממש עוד רגע, ומדובר בהחלט ביצירה מגוונת וכל האפשרויות פתוחות כאן. אפשר ללכת על רקמה בסגנון חופשי, לקשט בגדים או כל מוצר טקסטיל אחר (כמו למשל  פאצ'ים בעיצוב אישי), או בכלל ללכת על בד עם הדפס שינחה אתכם כיצד לרקום.

אם עד לפני כמה שנים ערכות רקמה היו מתנה לסבתא, ולרבים הרקמה נראית טכניקה מסובכת, אבל חשוב לדעת כי לא מדובר בחלום רחוק – ורקמה למתחילים היא בהחלט משהו שתוכלו ללמוד בקלות. כל מה שצריך פה זה כמובן רצון ועניין לעסוק ביצירה מרגיעה ואומנותית, ציוד מתאים וגם קצת יצירתיות. זאת ועוד, היצירה הזאת מתאימה לא רק למבוגרים ולצעירים, אלא שיש גם אריגה לילדים שיכולה להעסיק אותם לא מעט זמן.

רקמה עבודת יד

הציוד הנדרש לרקמה למתחילים

אז מה צריך בעבור הפעילות המהנה הזאת? ובכן, את הדברים האלו אתם חייבים בעבודה רקמה למתחילים:

בד – הבד יכול להיות חלק, לבן או צבעוני, או בד עם הדפס. חשוב להקפיד שיהיה זה בד המתאים במיוחד לרקמה, כלומר לא צפוף מדי או עבה מדי.

חוטים – צבעוניים או לא, המתאימים לרקמה, דוגמת חוט 8 או חוטי מולינה. שימו לב שעם כל חוט העבודה או הטכניקה יכולות להיות שונות.

מחט – מיוחדת לרקמה. אמורה להתאים לעובי של 
החוט ולסוג הרקמה.

ציוד אופציונלי:

קוצץ חוטים – מטרתו לחתוך את החוט באופן מדויק ולפרום בקלות.

טוש נעלם – אם אתם מעוניינים לרקום על בד חלק, ללא הדפס, תוכלו להיעזר בטוש נעלם. למעשה משרטטים את התבנית לרקמה, ולאחר זמן מה, השרטוט נעלם ואתם נשארים עם רקמה יפהפייה.

חישוק רקמה – חישוק רקמה למעשה מותח את הבד שעליו אנחנו רוקמים, כדי שלא ייווצרו קפלים קטנים, ופשוט לסייע לנוחות שלכם.

משחיל – מסייע בהשחלת החוט למחט.

ציוד לרקמה

טכניקות רקמה שונות

יש כמה וכמה טכניקות של רקמות שונות, והבאנו לכם את הנפוצות שבהן:


רקמת קרוס סטיץ

רקמת איקסים, הנקראת גםרקמה קרוס סטיץ, היא רקמה ובה התפר של הרקמה הוא מוצלב. מדובר באחת הטכניקות הנחשבות לקלות יותר, ואפשר ליצור ממנה לא מעט יצירות יפות.

רקמת גובלן

ברקמת גובלן התך הוא צורה אלכסונית שמאחוריה רואים ניצבים ישרים, ואילו משני הצדדים רואים קו אלכסוני לרוב. הרקמה הזו יכולה להתאים לשלל פריטים כגון כרית צמר.

רקמה תפר ארוך

כשמדובר ברקמת תפר ארוך, ניתן למעשה לראות תפרים ארוכים לאורך או לרוחב. היא מתאימה במיוחד לכריות, וזוהי טכניקה לא קשה במיוחד ומתאימה לרקמה למתחילים.

נאחל הצלחה והנאה לרוקם המתחיל

ובשורה התחתונה, מה שהרוקם המתחיל זו ערכת רקמה יצירתית שתכיל את כל הכלים והציוד שצריך בעבור תוצר מהמם. איפה משיגים כזאת? אצלנו, בתחביבן! בין שלל ערכות הרקמה שאנחנו מציעים, במגוון דוגמאות וצבעים, תוכלו למצוא גם רקמה למתחילים, ומי יודע – אולי תבינו שמצאתם את התחביב הבא שלכם. הצלחה והנאה!

ציוד לרקמה
לפוסט הקודם מהי קואורדינציה ואיך זמן יצירה יתרום לשיפורה?
לפוסט הבא פעילות משפחתית ליום הולדת

הגב

התגובות צריכות לעבור אישור לפני שיופיעו כאן

* שדה נדרש