Loading
דלג לתוכן
מה לעשות בזמן הפנוי? רעיונות ופעילויות שלא ישאירו לכם רגע

מה לעשות בזמן הפנוי? רעיונות ופעילויות שלא ישאירו לכם רגע

מה לעשות בזמן הפנוי? – זוהי שאלה שרבים שואלים, מבוגרים כילדים, שמטרתם היא לנצל את הזמן הפנוי שלהם ביום באופן הטוב ביותר. אז עזבו את הניידים וכבו את המחשבים – הכירו כמה רעיונות לפעילויות מחוץ למסכים, שהן לא רק מהנות, אלא שיש בהן יתרונות נוספים. בואו נתחיל

זמן פנוי

"זמן אבוד לעולם לא נמצא שוב"

רעיונות יצירתיים למה לעשות בזמן הפנוי

אם אתם כאלה שעבודות יד מרגיעות אותם, או פשוט רוצים לגלות את הצד היצירתי שבכם, תוכלו ללכת על יצירה שתסב לכם זמן של הנאה וריכוז, ומי יודע – אולי תגלו תחביב חדש.

הרכבת פאזלים

אחת הפעילויות הקלאסיות לניצול הזמן בכיף היא הרכבת פאזלים. חוץ מזה שמדובר בפעילות נעימה ומרגיעה, מעניין לדעת כי לפאזלים יש מגוון רחב של יתרונות – הם יכולים לשפר את הזיכרון, לשפר את מצב הרוח ופשוט לסייע לכם להפעיל את הראש. יחד עם זאת, קיים מגוון רחב של סוגי פאזלים – הסוג הקלאסי והרגיל וגם פאזלים מיוחדים, וגם שם יש גיוון מבחינת רמת הקושי, מספר החלקים, הגודל שלהם, וכמובן התמונה שיוצאת בסוף. הנאה מרובה בקופסה אחת!

צביעה

גם בצביעה, בדומה להרכבת פאזלים, יש מגוון רחב של אפשרות וכל מה שצריך לעשות הוא לבחור את המתאימה לכם ביותר. אנחנו מדברים כאן על קשת רחבה ועשירה של צבעים, מרקמים, חומרים וצורות, שאליהם ובאמצעותם אתם יוצקים את היצירתיות שלכם. יש כאן אין ספור אפשרויות, החל בצביעה חופשית ועד צביעה לפי מספרים, אשר באמצעות ערכה כזאת תוכלו להגיע לתוצאות יפהפיות. כך שתוכלו לבחור את פעילות הצביעות המועדפת עליכם, ופשוט להתכונן לשעות ארוכות של הנאה.

תפירה וסריגה

הסריגה היא מזמן איננה טרנד של סבתות בלבד – יותר ויותר אנשים מבינים כי מדובר בעבודת יד הדורשת ריכוז, אבל מסבה הנאה רבה וכמובן גם תוצרים יפים שניתן להשתמש בהם. תוכלו כמובן לתפור פריטי לבוש פשוטים (ואם אתם לא מבינים בתחום – יש היום לא מעט מדריכים מצולמים ברחבי האינטרנט) וכמובן גם לסרוג, אבל בהחלט תוכלו ללכת על ערכות מיוחדות שאמצעותן תוכלו ליצור דברים יפהפיים בקלות ובכיף, כמו למשל ערכת תפירת בובות, ערכת הכנת כרית, ועוד הרבה הפתעות.

זמן פנאי לסריגה

יצירת חרוזים

כל יצירה עם חרוזים – בין שמדובר בטכניקת רקמת חרוזים ובין שמדובר ביצירת תכשיטים למשל – כוללת לצד ההנאה והרגיעה גם יכולת לשפר את המוטוריקה העדינה. גם כאן עומד לרשותכם מגוון רחב של צבעים, צורות ומרקמים, כך שתוכלו לבחור את הגוונים והצורות המועדפים עליכם, וליצור כאוות נפשכם. נוסף על כך, חשוב להכיר גם את טכניקת ציור יהלומים. בטכניקה זו משבצים יהלומים על גבי קנבס מודפס, וכך תוכלו ליצור תמונה יפהפייה.

רעיונות ספורטיביים למה לעשות בזמן הפנוי

ספורט הוא אחד הדרכים לחיות אורח חיים בריא ופעיל. לפעילות גופנית מכל סוג שהיא, כל עוד היא נעשית נכון ובבקרה, יש פוטנציאל לשפר את איכות החיים שלנו. אז אם בזמן הפנוי שלכם אתם רוצים לשפר את הכושר הגופני שלכם – נסו את אחד הרעיונות האלה:

ריקוד

נתחיל דווקא בפעילות שלא נתפסת בעיני רבים לספורט של ממש – ריקוד. היתרון המובהק של ריקוד הוא היכולת לבצע אותו בכל זמן ובכל מקום. מצד אחד, אתם יכולים לרקוד בבית שלכם, ואבל בהחלט גם להירשם לחוג ריקוד בסגנון מסוים. כמו כן, כל אחד יכול ללמוד ריקוד באמצעות הטלוויזיה או המחשב, שכן יש היום מגוון מדריכים והשראה ברחבי המרשתת. אבל בהחלט לא חייב להיצמד לצעדים ולסגנון מסוים, אפשר פשוט לשים מוזיקה – ולרקוד באופן חופשי. הריקוד לא רק מהווה פעילות גופנית טובה, אלא גם משפיע על הנפש ויכול לשפר את מצב הרוח.

פילאטיס

אחד הטרנדים הגדולים בעולם הספורט של השנים האחרונות הוא הפילאטיס. זוהי שיטת אימון גופני שמטרתם לשפר את התפקוד היום-יומי, באמצעות מגוון תרגילים. קיימים שני סוגים עיקריים של פילאטיס – פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים. פילאטיס מכשירים מצריך מכם להכין למכון פילאטיס או לחדר כושר, ואילו פילאטיס מזרן היא פעילות שתוכלו לעשות מהבית בכל מקום, שכן יש לא מעט סרטונים ברחבי הרשת המדגימים אימון פילאטיס, ומולם תוכלו להתאמן.

שחייה

רבים אוהבים את המפגש עם המים – בין שמדובר בבריכה או בים. השהייה במים היא בעיקר מהנה ומרגיעה, והאפשרות לבצע פעילות גופנית בתוכה היא מצוינת. שחייה היא בין ענפי הספורט האהובים ברחבי העולם, ויש לה מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. הם מחזקת את הגוף וגם מחטבת אותו, ורבים אוהבים להיפגש עם חבר או חברה לבילוי בבריכה או בים וכן לשחייה. כך שמדובר באחת האפשרויות הטובות לניצול הזמן.

רעיונות לימודיים למה לעשות בזמן הפנוי

אם אתם מעוניינים באתגר קוגניטיבי לשעות הפנאי שלכם – נסו פעילויות לימודיות שיאפשרו לכם גם לחזק את היכולות המוחיות שלכם, כמו זיכרון וחשיבה, לצד העברת הזמן בכיף.

קריאת ספרים

ככל שהעולם הדיגיטלי והטכנולוגי משתלט על חיינו, כך לרובנו יש פחות זמן לקרוא ספרים או לקרוא בכלל משהו שלא נמצא על צג הטלפון. רבים לא מכירים את אין-ספור האפשרויות והיתרונות הטמונים בקריאת ספרים. היא יכולה לשפר את הזיכרון, להרחיב אופקים, ולספק לכם זמן מרגיע ושקט שבו אתם צוללים לעולם מרתק אחר. את הספרים שלכם אתם יכולים לקנות כמובן, אבל גם לשאול מהספרייה ספר (זה עדיין קורה!) או אפילו לקרוא בטאבלט.

קורסים באינטרנט

אם הפעם האחרונה שלמדתם הייתה בבית הספר או באקדמיה, ואתם מעוניינים לרכוש מידע חדש שמעניין אתכם בשעות הפנאי שלכם, כדאי ללכת לקחת קורס אינטרנטי. היום יש אופציות שונות לקורסים אינטרנטיים במגוון תחומים, שלא דורשים מכם ידע קודם, או שלחלופין כאלה המרחיבים את הדעת בתחום שאתם עוסקים בו. לרוב העלות של הקורסים לא מסתכמת בסכום גבוה מאוד, ואתם מרוויחים בכך שיש לכם אפשרות לצפות בו כמה שתרצו.

סודוקו / תשבץ

נסיים במשחקי חשיבה שמחדדים את הריכוז, מאתגרים ופשוט יכולים להעביר את הזמן בכיף – סודוקו, תשחצים, תשבצים (תשבצי היגיון בפרט), שחור ופתור, וכך הלאה. היתרון פה הוא שאתם יכולים לקחת איתכם בתיק כמה משחקים כאלה שישמשו אתכם לשעת שעמום, כמו נסיעות ארוכות או התור לבית המרקחת.

הזמן יקר – נצלו אותו

לבסוף, יש לא מעט פעילויות ואפשרויות לניצול הזמן הפנוי שניתן לקבל מהן גם ערך מוסף – בין שמדובר בפעילויות יצירתיות, ספורטיביות או לימודיות. בחרו את הפעילות המועדפת עליכם והתחילו לנצל את הזמן הפנוי שלכם באופן יעיל יותר. בהצלחה, תיהנו!

לפוסט הקודם זמן מסך לילדים: למה, כמה ואיך מגבילים את זמן המסך לילד?
לפוסט הבא עבודות יצירה למבוגרים שיוציאו את הילד שבכם!

הגב

התגובות צריכות לעבור אישור לפני שיופיעו כאן

* שדה נדרש