Loading
דלג לתוכן
ציורים על דף בעיפרון

עבודות יצירה למבוגרים שיוציאו את הילד שבכם!

כשמדברים על עבודות יצירה ואומנות חושבים בעיקר על ילדים וצעירים – אך חשוב וכדאי לדעת כי היום אפשר למצוא מגוון רחב מאוד של יצירות ממגוון תחומים ובדרגות קושי שונות, אשר מתאימות בעיקר למבוגרים. ואין זמן טוב יותר לאמץ תחביב ולהתחיל ליצור מאשר עם היציאה לפנסיה. אז אילו רעיונות יצירה יתאימו למבוגרים ולמה כדאי לכם לעסוק בתחביב הזה?

רעיון יצירתי

היצירתיות היא בעצם האינטיליגנציה שעושה חיים (אלברט אינשטיין)

מה מתאים לי? בחירת התחביב

עם גיל היציאה לפנסיה מתפנות שעות רבות, בין שממשיכים לעבוד או בוחרים להתנדב ובין שלא. כדי למלא את הזמן הפנוי מומלץ למצוא תחביב: זה יכול להיות תחביב שנזנח מהעבר, וכעת יש את הזמן להשקיע בו מחדש, וכמובן שזה יכול להיות חביב או תחביבים חדשים שמעולם לא התנסיתם בהם. המבחר הוא רחב, וכך למשל תוכלו למצוא פה גינון, עבודת יד ויצירה, פעילויות כושר, ריקוד, ברידג' ומשחקי קופסה ועוד ועוד. כשבוחרים תחביב יש להתחשב בהעדפה ובעניין שלכם בו, אבל כמובן שאין לשכוח את המצב הרפואי ואם הוא מאפשר זאת. בספורט ופעילויות כושר, כמו רכיבה על אופניים, יש להתייעץ קודם עם רופא ואז להבין מהי רמת הקושי או היכולת מבחינה גופנית.

עבודות יצירה לגיל השלישי

אחד התחביבים הנפוצים ביותר בעבור הגיל השלישי הם עבודות יצירה. עבודות יצירה ניתן לעשות בקבוצה או לבד, וכן כחלק מסדנה או פעילות מרוכזת. כמו כן, הן לא דורשות מאמץ פיזי, אלא שהן מצריכות בעיקר ריכוז ויכולות מוטוריות (ולא פעם, גם סבלנות). עבודות יד ויצירה הן נגישות מאוד, משום שניתן לרכוש אותן כיום בחנויות יצירה וכמובן באינטרנט, והן כוללות מגוון רחב מאוד של תחומים וסוגים, כך שניתן לבחור מתוך העדפה אישית ועניין, ולהתנסות בתחומים אחרים כשרוצים לגוון.

יד מבוגרת מציירת

יתרונות היצירה למבוגרים

חוץ מזה שמדובר בתחביב נגיש ומגוון שמתאים למבוגרים, ליצירה יש עוד כמה יתרונות שמעניין להכיר:

משפרת את המוטוריקה העדינה

מוטוריקה עדינה היא למעשה אופן התפקוד וההפעלה של היד והאצבעות. עבודות יצירה מצריכות שימוש בידיים ובכפות הידיים, דיוק ותשומת לב, מה שיכול להביא לשיפור המוטוריקה העדינה. שיפור המוטוריקה העדינה מאפשר שיפור ביכולות היצירה, אבל בעיקר מסייע גם בחיי היום יום בפעולות אחרות, כמו כתיבה, חיתוך, דפדוף בספר, קשירת שרוכים, לכפתר כפתורים וכך הלאה.

מהווה תרפיה לנפש

עיסוק בעבודות יצירה לא רק מסייע לשיפור ופיתוח היצירתיות, אלא יכול להביא גם לרגיעה ולשחרור. זאת משום שהיצירה מאפשרת לצלול לתוכה, ולהתנתק מהשגרה ומהעיסוק בדברים יום-יומיים. הניתוק הזה יכול להישמר לאורך כל זמן היצירה, שכן אנחנו מדברים כאן על שעות ארוכות לעיתים, כך שמלבד הפגת השעמום, היצירה יכולה פשוט להסב רגיעה והנאה לזמן מתמשך.

מאפשרת ליצור קשרים

יצירה יכולה להתקיים במגוון דרכים – לבד, עם חבר או חברה, בקבוצה או בסדנה. ליצירה יש יתרונות בכל דרך, אבל ברגע שהיא מתקיימת עם אוהבי יצירה נוספים, מדובר בהזדמנות פז ליצור קשרים חדשים או לחזק קשרים קיימים. זה יכול להפוך לפעילות חברתית לכל דבר בעניין, כך שמרוויחים גם פעילות נעימה ומרגיעה, וגם שהות לצד אנשים ואווירה חברתית טובה.

גבר ואישה עוסקים ביצירה

?איך מתחילים

כפי שציינו, יש מגוון רחב של עבודות יצירה ואומנות, ואותם תוכלו למצוא בחנויות תחביבים ויצירה, וכמובן שגם להכין אותן באופן עצמאי וביצירה חופשית. הינה כמה דוגמאות:

פאזלים – פאזלים הם אומנם לא ההגדרה הקלאסית לעבודות יצירה ואומנות, אבל מדובר באפשרות מצוינת לזמן יצירה וריכוז. הרכבת פאזלים עשויה להביא לשיפור מסוים בריכוז, בזיכרון, בתשומת הלב לדברים הקטנים וכך הלאה. פאזלים הם נגישים ואפשר לקנות אותם כמעט בכל חנות, אבל את המיוחדים תוכלו למצוא בחנויות תחביבים נבחרות.

 תפירה – תפירה וסריגה הן אולי הפעילויות המזוהות ביותר עם הגיל השלישי, ולא סתם. מדובר בפעילות המצריכה ריכוז ומיומנות גבוהה, שיכולה לשפר את היכולת המוטורית. יש לא מעט ערכות תפירה, שבעזרתם ניתן ליצור יצירות מקוריות ומיוחדות, כמו בובות וצעצועים.

רקמה – אפשר ליצור דוגמאות יפהפיות של רקמה בשעות ארוכות של הנאה ושחרור.  מצד אחד, אפשר ללכת על רקמה בסגנון חופשי, ומצד שני אפשר להיעזר בערכות רקמה, שבהן יש כבר את כל הציוד הנדרש, וכן גם קנבס עם הדפס.

צביעה וציור – ציור, ובעיקר צביעה, הן אפשרויות מצוינות בעבור מי שמתחבר ליצירה הזו ורוצה לחזק את היכולת המוטורית. לא נדרש הרבה כשזה מגיע לצביעה ולציור, ובאופן בסיסי תצטרכו פשוט דפים וכלי צביעה. ניתן לצבוע בצבעי עיפרון, צבעי גואש או צבעי מים – מה שנוח לכם ביותר. הציור או הצביעה יכולים להיעשות באופן חופשי, אבל אפשר גם לרכוש חוברת צביעה למשל שתוכלו לצבוע בתוכה.

תכשיטים – יצירת תכשיטים מצריכה השחלת חרוזים לחוט, מה שמצריך ריכוז ודיוק. מדובר בפעילות שניתן להתאים במיוחד, וזאת משום שתוכלו לבחור את עובי החוט או את גודל החרוזים על פי היכולות והנוחות שלכם.

!ללמוד ליצור בגיל השלישי – זה אפשרי וזה הזמן

לסיכום, כנראה שאין זמן טוב יותר לפיתוח תחביבים ויצירה מאשר היציאה לפנסיה. לצד הבילוי עם המשפחה והחברים, העבודה או ההתנדבות, שווה לפתח תחביב חדש ולהתחיל לעסוק בפעילות יצירה מהנה ומעשירה. אנו מאחלים לכם הצלחה רבה ויצירה מהנה!

לפוסט הקודם מה לעשות בזמן הפנוי? רעיונות ופעילויות שלא ישאירו לכם רגע
לפוסט הבא רעיונות תעסוקה לפנסיה שלא ישאירו לכם זמן לנכדים!

הגב

התגובות צריכות לעבור אישור לפני שיופיעו כאן

* שדה נדרש