Loading
דלג לתוכן
רעיונות תעסוקה לפנסיה שלא ישאירו לכם זמן לנכדים!

רעיונות תעסוקה לפנסיה שלא ישאירו לכם זמן לנכדים!

גיל הפרישה מתקדם אליכם בצעדי ענק? ובכן, זה הזמן לחשוב על איך אתם הולכים לנצל אותו באופן הטוב ביותר. זה הזמן להוציא את כל התחביבים שהוזנחו במהלך השנים ולעורר אותם לחיים, ופשוט לעסוק בכל מה שיהפוך את הזמן שלכם למשמעותי ומהנה יותר. צריכים רעיונות? הינה 9 רעיונות לתעסוקה לפנסיה

כתוב בכתב יד תוכנית לפנסיה

"פנסיה זאת הפסקת הקפה הארוכה בעולם"

?הזמן יקר, איך לנצל אותו בפנסיה

רבים מהפנסיונרים בוחרים להמשיך לעבוד במשרה חלקית בשנים הראשונות לפרישה, ואילו אחרים מרגישים שהגיע הזמן שלהם לנוח. בין שהפנסיונר או הפנסיונרית בוחרים לעבוד ובמיוחד אם לא – הזמן שמתפנה להם הוא זמן יקר, וחשוב שינצלו אותו על הצד הטוב ביותר. בפרק החדש הזה בחיים יש מגוון רחב של פעילויות ואפשרויות תעסוקתיות שהפנסיונר יכול ליהנות מהם, וכל מה שצריך לעשות הוא פשוט לבחור את הפעילות המתאימה ביותר. הינה כמה רעיונות לנושאים שונים של תעסוקה לפנסיה ופעילויות שיכולות להיות מושלמות לקראת גיל הפרישה.

תעסוקה ספורטיבית

פעילות ספורטיבית היא כמובן חשובה בכל גיל ובכל מצב, ובמיוחד בגילים מבוגרים יותר, אשר בהם חשוב לשים דגש על הבריאות ועל שימור הקיים. רצוי לבחור בפעילות ספורטיבית שנהנים ממנה, וכמובן להתייעץ עם רופא לפני התחלת פעילות חדשה.

שחייה

השחייה מתאימה וידידותית למבוגרים – המים מרככים את התנועה, מחזקים את השרירים ואת הנשימה ומגדילים את טווח התנועה. יש פעילויות נוספות בבריכה בעבור מבוגרים, הכוללות תנועה בתוך המים וכדומה. לצד כל היתרונות הבריאותיים, כמובן שאפשר ליהנות מהשהייה במים שיש לה לא פעם אפקט מרגיע ונעים, לצד חברים פנסיונרים אחרים.

טיול בטבע

טיול בטבע משלב פעילות גופנית יחד עם הנאה מרובה מהטבע עצמו, שיש לו איכויות מרגיעות. יתרון משמעותי כאן הוא שמדובר בפעילות שאתם יכולים לעשות יחד עם חברים או משפחה, ובכך ליהנות מזמן איכות משותף. שימו לב שקיים מגוון רחב של מסלולי טיול המתאים לכל המשפחה, וכל מה שתצטרכו לבדוק זה אם רמת הקושי של המסלול מתאימה גם לכם.

אישה משקיפה על נוף

ריקוד

ריקוד הוא אפשרות מצוינת משום שהוא גם עובד על הכושר הגופני, שיווי המשקל והיציבה, אך הוא גם בהחלט פעילות חברתית, שבמסגרתה אפשר להיפגש עם חברים ולהכיר חדשים. נוסף על כך, יש השפעה חיובית לריקוד ולמוזיקה על הנפש, והוא יכול לחזק את הביטחון העצמי ואת מצב הרוח.

תעסוקה יצירתית

פעילות יצירתית בכל גיל היא דרך נפלאה לשמור על יצירתיות ופשוט ליהנות מתחביב נחמד. זמן הפנסיה הוא הזדמנות פז לפתח את הצד הזה בכם, או לחלופין לחזק את המיומנות שלכם.

הרכבת פאזלים

נתחיל באחת הפעילויות הנפוצות בכל גיל – פאזל. פאזל היא דרך נפלאה לניצול של שעות בעבור הנאה וחיזוק הזיכרון, שיפור הריכוז, מצב הרוח וכך הלאה. הרכבת פאזלים אפשרית עם הפאזלים הקלאסיים שכולנו מכירים, אבל יש גם פאזלים תלת ממד מיוחדים שיכולים להיות מאתגרים אף יותר.

צביעה וציור

דרך נוספת להעביר את הזמן בכיף וביצירתיות היא באמצעות ציור וצביעה. בכך אפשר לחזק את היכולות המוטוריות והקואורדינציה, וכמובן ליהנות מזמן יצירתי ומתוצר סופי יפהפה. אפשר לנסות ציור וצביעה הדרך הפשוטה (והטובה!) עם דף וצבעים, אבל בהחלט גם ללכת על משהו מיוחד כמו ערכות של ציור יהלומים או צביעה לפי מספרים ולאתגר את עצמכם טיפה יותר.

סריגה ואריגה

לא סתם התקבעה התמונה של סבתא סורגת. סריגה, אריגה ותפירה הן פעילויות אהובות לא פעם על הגיל השלישי, והם יכולים להוות זמן נהדר לכל מבוגר ומבוגרת ובסופם גם להפוך לתוצר יפהפה ליקיריהם. אפשר לנסות סוגים שונים וטכניקות, דוגמת רקמת חרוזים המשלבת גם השחלת חרוזים.

תעסוקה לימודית

גיל הזהב הוא גיל קריטי ובו נרצה לשמור על המוח חד וחזק. איך עושים את זה? מפעילים אותו. לא מעט פעילויות יצירתיות יכולות לסייע בכך ובמיומנויות אחרות, אך בעיקר תעסוקה לימודית באופן ישיר. הינה כמה דוגמאות:

קריאת ספר

כל מי שאחז ספר בידיו במהלך חייו מכיר את הקסם שהוא מביא איתו. אם אתם אוהבים קריאה (וגם אם לא) אל תוותרו על קריאת ספר – ספרים הם מרחיבי אופקים,  משפרים את יכולת הבנת הנקרא, הזיכרון והחשיבה. כל מה שצריך הוא לבחור ספר מעניין ולהתחיל לקרוא.

קורס אקדמי

כיום יש מגוון אפשרויות בעולם האקדמי בעבור בני הגיל השלישי. בין השאר, קיימת האפשרות ללמוד קורס אקדמי בתור שומע או שומעת חופשיים. המשמעות של כך ברוב המוסדות היא שניתן להיכנס לשיעוריו של קורס אקדמי במכללה או באוניברסיטה, אך לא לשאת בחובות של סטודנט מן המניין. אלא פשוט לספוג חומר וידע.

לימודים מקצועיים

מלבד האפשרות להיות שומע חופשי, אפשר שבהחלט ללכת על קורס קצר שבו תהיו חייבים לקחת חלק בכל החובות של הקורס. לרוב מומלץ ללכת על לימודים מקצועיים כלשהם, למשל קורס ביישומי מחשב בסיסיים.

לחיי הפנסיה

הזמן הפנוי בתקופת הפנסיה לא אמור להתבזבז, אלא שרצוי במיוחד לנצל אותו באופן חכם. איך עושים את זה? עומדות לפניכם שלל פעילויות מכמה סוגים, וכעת רק תצטרכו לבחור את המועדפת עליכם ופשוט להתחיל ליהנות מהשלב הזה בחיים. בהצלחה ובהנאה!

לפוסט הקודם עבודות יצירה למבוגרים שיוציאו את הילד שבכם!
לפוסט הבא תרפיה באומנות

הגב

התגובות צריכות לעבור אישור לפני שיופיעו כאן

* שדה נדרש